Kde brát v zimě dostatek vitamínů

Kde brát v zimě dostatek vitamínů

Méně sluníčka, mrazivé počasí, omezený výběr ovoce a zeleniny. To vše ovlivňuje naši imunitu během zimy, jsme náchylnější k nemocem a náš organismus je více zatěžován. Jak mu tedy pomoci, aby zvládl zimu bez nemocí a naše imunita fungovala, jak má?

Zásadní je zvýšený příjem vitamínů, ideálně z čerstvého ovoce a zeleniny, avšak toho je přes zimu velmi omezený výběr. Celer, červená řepa, zelí, petržel, kapusta, nebo tuřín jsou přirozené zimní zdroje vitamínů, které nám v zimě poskytnou vše potřebné. Ale buďme upřímní, kdo konzumuje tuto zeleninu v dostatečné míře? Odborníci doporučují pět až osm porcí ovoce a zeleniny na den, aby byl pokryt veškerý potřebný příjem minerálů a vitamínu. A mnohé výzkumy prokázaly, že dnešní ovoce a zelenina už neobsahuje tolik vitamínů co před padesáti lety. Půda je vyčerpaná, využíváme hnojiva a pesticidy, obzvlášť tropické ovoce dozrává pod umělým osvětlením během cesty z druhého konce světa. Proto není tak úplně pravda, že pouze vyvážená strava stačí jako příjem všech vitamínu. Právě přes zimu je vhodné zvážit vitaminové doplňky stravy.

U doplňků stravy je však třeba dávat si pozor na jejich výběr, konzumovat je s mírou a brát je opravdu jen jako doplněk, ne jako náhradu. Při koupi potravinových doplňků je dobré se poradit s odborníkem, ať už s lékařem, výživovým poradcem nebo lékárníkem. V každé lékárně, kde tyto produkty prodávají vám vždy ochotně poradí, které jsou ty nejlepší a jak je správně užívat. Výjimkou není ani lékárna Mníšek, kde také kromě léčiv seženete vitamíny a další doplňky. Dávejte přednost výrobkům zavedených a ověřených firem, pozor na neznámé produkty z internetu a pozor na výrobky z asijských zemí, které nesplňují evropské normy. Nevěřte na zázraky, pokud jedna pilulka slibuje, že doplní všechny vitamíny a minerály, pravděpodobně nebude toto tvrzení pravdivé. Nezapomínejte na zdravou stravu, dostatek spánku a pohybu, to je lepší než všechny léky.