Grilovat jde i zdravě!

Grilovat jde i zdravě!

Horké letní večery, kdy je dlouho světlo a vzduch příjemně voní létem jsou neodmyslitelně spojené s grilováním a příjemným posezením na zahradě. Jak by taky ne, grilování v sobě spojuje samé příjemné věci, posedět s kamarády venku, užít si léta a výborně se najíst. Většina lidí však lituje svou letní postavu jen si představí mastný párek nebo tučnou flákotu masa kapající na gril, které však ačkoliv víme, že je nezdravá nedokážeme odolat. Grilovat se však dá i zdravě a chutně zároveň! Jen se nesmíte bát zkoušet nové věci a dodržet několik jednoduchých zásad.

Hlavním problémem většiny grilovacích party je, že při grilování odkapává tuk z masa na rozžhavené uhlí, čímž vznikají nebezpečné až karcinogenní látky, které jsou teplým vzduchem ale opět vyneseny na daný pokrm a následně snědeny. V první řadě je tak třeba pravidelně čistit gril od všeho mastného, ideálně používat alobalové misky, aby tuk nemohl kapat a nehořel. Kromě toho hraje také zásadní roli výběr masa, mnohdy se necháme přesvědčit chutně vypadajícími naloženými masy a párky ve slevě, a tak se na ně těšíme, že ani nestihneme přečíst složení. Pokud chcete grilovat zdravě rovnou na párky ve slevě zapomeňte. Raději jděte k řezníkovi, který vám s dobrým a nepříliš tučným masem na gril pomůže. Maso je dobré marinovat, marináda s tymiánem, česnekem, a hlavně rozmarýnem dokáže snížit riziko vzniku škodlivých látek, a navíc chutná skvěle.

I ryby jsou na grilu výborné a maso z nich je rozhodně zdravější. To však zdaleka není jediné, co úpravou na grilu získá skvělou chuť. Zelenina nemusí sloužit jenom jako zdravá příloha a udělat si zeleninové špízy nebo ogrilovat cukety může být zajímavým zpestřením. Pokud zelenině příliš neholdujete i sýrů určených pro gril, včetně marinád na trhu najdete celou řadu. Tak proč nezkusit zcela bezmasé grilování, když existuje tolik zdravých a chutných možností?